Випадково розбили ялинкову прикрасу або щось інше у магазині. Чи потрібно компенсувати вартість
Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар і він розбивається чи пошкоджується.
Зазвичай, працівники магазину/адміністрація/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий пошкоджений товар.
Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно стає на бік покупця (споживача). Так, відповідно до ст. 17 закону забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
Також, у таких випадках потрібно пам'ятати, що відповідно до ст. 1166 ЦК України особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Нормами цього ж Кодексу передбачено, що ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 323 ЦК України).
Ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 668 ЦК України).
Тобто, поки продукція не передана покупцю, ризик пошкодження товару лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар.
Якщо ж адміністрація/охорона магазину все ж таки наполягає на сплаті коштів за зіпсований товар - вимагайте складення акту псування товару, додайте свої зауваження, вимагайте відеозапис з камер відеоспостереження, за можливістю залучіть свідків, тощо. Все це вам знадобиться, якщо магазин вирішить звернутись до суду за відшкодуванням вартості пошкодженого товару.
Якщо адміністрація/охорона магазину не бажає складати жодних актів, наполягає на сплаті коштів, застосовує до вас фізичну силу та не дає залишити приміщення магазину - починайте все фіксувати на камеру самостійно та обов'язково викликайте поліцію.
Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах: