Важливі деталі про кадастровий номер земельної ділянки
Згідно ЗУ «Про державний земельний кадастр» кадастровий номер — це індивідуальна, унікальна послідовність цифр і знаків, що ідентифікує земельну ділянку. Кадастровий номер призначається земельній ділянці під час проведення державної реєстрації і зберігається за нею впродовж усього часу існування, у тому числі у разі зміни власника, зміни цільового призначення ділянки. Він може змінитися тільки при розділі земельної ділянки (привласнюється два нових) або при об'єднанні ділянок. В кадастровому номері «зберігається» вся інформація щодо цієї земельної ділянки, зокрема, її розташування, цільове призначення, межі ділянки та інші важливі дані.
Кадастровий номер складається з 19 цифр, які мають свої значення, а саме. Перші 10 цифр визначають межі адміністративно-територіального устрою України (населений пункт), наступні 2 – номер кадастрової зони відносно адміністративної області, наступні 3 – номер кадастрового кварталу відносно кадастрової зони та останні 4 – інформують про місцезнаходження земельної ділянки відносно кадастрового кварталу.
Слід зазначити, що без наявності кадастрового номеру - земельна ділянка не є об'єктом цивільно-правових відносин. А тому, без кадастрового номеру, неможливо буде здійснити жодну юридичну операцію, зокрема, укладення договору купівлі-продажу, дарування, обміну, оренди, оформлення спадщини та інші.
Отже, якщо у вас наявні Державні акти старого зразка, які не містять кадастрового номеру, для його отримання потрібно здійснити наступні дії.
По-перше, звернутися до землевпорядної організації, яка має в штаті сертифікованого інженера-землевпорядника та надати заяву про присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, нотаріально завірену копію державного акту та копії вашого паспорта і ідентифікаційного коду.
По-друге, замовити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Після отримання готової технічної документації, необхідно звернутись в центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) для замовлення послуги «Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру». Для звернення до ЦНАПУ необхідно підготувати заяву про реєстрацію земельної ділянки, оригінал технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в паперовому та електронному вигляді та документ про сплату адміністративних послуг.
Державний кадастровий реєстратор здійснює державну реєстрацію земельної ділянки протягом 14 календарних днів, після чого особа отримує Витяг із Державного земельного кадастру.
Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах: