Блог Права Дарьи Аккерман
Скло в каші або муха в супі, та інші нюанси харчування у закладах громадського харчування.

Скло в каші або муха в супі, та інші нюанси харчування у закладах громадського харчування.

 

Більшість людей відвідують заклади громадського харчування, деякі замовляють готову їжу додому або в офіс. У будь-якому випадку можна отримати не дуже гарний результат у вигляді якоїсь тваринки у їжі, наприклад мухи, таргана або знайти у страві шматочки скла чи ще чогось. Що робити в такій ситуації?

Якщо даний випадок трапився в закладі громадського харчування – Ви маєте право вимагати замінити блюдо або повернути сплачені за нього кошти. І зробити це вам повинні безкоштовно. У такій ситуації досвідчений ресторатор не стане доводити справу до скандалу, адже правило «Клієнт завжди правий» ніхто не відміняв.

Якщо таке трапилось з їжею, яку Ви замовляли з доставкою – радимо спочатку перевірити якість та кількість блюд, лише потім відпускати кур’єра. Претензії Ви викладете підприємству, у якого замовляли їжу, а кур’єр в даному випадку буде Вашим свідком. Підприємство також може або замінити блюдо або повернути Вам кошти.

Зупинимось на нюансах харчування у закладах громадського харчування.

Діяльність закладів ресторанного господарства регламентується «Правилами роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства», зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.08.2002 р. за № 680/6968 (зі змінами станом на 29.01.2021 р.) (далі – Правила).

Відповідно до п .3.6. Правил споживачам надаються можливості:

  • ознайомитися з меню, прейскурантами алкогольних і безалкогольних напоїв, кондитерських і тютюнових виробів, фруктів, додаткових послуг, що надаються, до початку обслуговування;
  • перевірити об'єм, вагу та ціну продукції, що підлягає продажу (послуги, що надається), відповідність її якості вимогам нормативно-правових актів.

При виявленні недоліків у якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку суб'єкти господарської діяльності на вибір споживача зобов'язані:

  • безкоштовно усунути виявлені недоліки;
  • зменшити розмір оплати за продукцію або послугу;
  • замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу;
  • повністю відшкодувати витрати споживача, пов'язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.

Щодо встановлення закладами громадського харчування мінімальної вартості замовлення: забороняється встановлювати мінімум вартості замовлення й пропонувати споживачу обов'язковий асортимент продукції (п.3.9 Правил)

Щодо збереження речей: Суб'єкти господарської діяльності зобов'язані забезпечити збереження речей споживачів у гардеробі. За зникнення речей з гардеробу суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність згідно із законодавством (п.3.11 Правил).

Щодо можливості приносити до закладу ресторанного господарства алкоголь та харчові продукти: замовнику забороняється приносити до закладу ресторанного господарства продовольчу сировину, харчові продукти, у тому числі алкогольні та безалкогольні напої, а також залучати сторонніх осіб до приготування страв. (п.3.8 Правил).

Щодо оплати за розбити посуд: Згідно статті 633 Цивільного кодексу України, коли ви приходите в заклад ресторанного господарства, то з вами автоматично укладається публічний договір і ви приймаєте правила цього закладу. Отже, власник може вимагати від вас відшкодування збитків. Але, вас мали ознайомити з умовами договору. Зазвичай, ці умови вказуються в меню у вигляді розцінок за розбитий посуд. Якщо ж такої інформації вам не надали заздалегідь, ви маєте право не платити за розбиту склянку чи тарілку.

Якщо ви вирішили заплатити за випадково розбитий посуд, вам обов’язково мають принести чек про сплату, у якому буде вказано суму та позицію розбитого посуду. Наприклад, «тарілка для перших блюд — 50 грн».

Розбитий посуд — це бюджетна стаття. Оскільки кошти за відшкодування потрапляють у касу, то, відповідно, фіскальні органи мусять знати, на якій підставі вони там з’явилися. А про це податківці можуть дізнатися лише за наявності чеків.

В будь-якому випадку треба пам’ятати про права та обов’язки споживачів та закладів громадського харчування. І перш за все намагатися вирішувати будь-які питання шляхом переговорів.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВА БЛОГ ПРАВА

 

 

 

 

 

 

2021-03-31 17:52:00
true
Відео Дня









Архів Новин