Блог Права Дарьи Аккерман
Шлюб з іноземцем. Які особливості оформлення

Шлюб з іноземцем. Які особливості оформлення

Відповідно до Конституції України, іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов'язки, як і громадяни України (за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України).


Реєстрація шлюбу з іноземцями має особливості правового регулювання у зв'язку з необхідністю перевірки законності перебування цих осіб на території України, підтвердження їх сімейного стану та врахування умов дійсності поданих ними документів.


Для реєстрації шлюбу необхідно:
- досягнення нареченими шлюбного віку (18 років);
- відсутність у них офіційних шлюбів з іншими особами;
- відсутність перешкод для укладення шлюбу, а саме, неможливе укладення шлюбу між рідними та двоюрідними братом і сестрою, рідними тіткою/дядьком та племінником/племінницею, родичами прямої лінії споріднення, усиновлювачем та усиновленою ним дитиною.

Для реєстрації шлюбу майбутнє подружжя повинно особисто подати письмову заяву за встановленою формою до будь-якого органу ДРАЦС. Заяву можно подати безпосередньо до ДРАЦС або онлайн через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації». Заява подається особисто, але якщо особа у зв'язку із якимись поважними причинами подати особисто заяву не можуть, заява може бути подана представником, повноваження якого посвідчені нотаріальною довіреністю. 

Громадяни України пред’являють паспорт/паспортний документ, а також документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу (за його наявності, це, зокрема - свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, рішення суду про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу ДРАЦС про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним та інше).

Іноземці та особи без громадянства пред'являють паспортний документ або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, посвідку на постійне чи тимчасове проживання, інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території  України. Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані компетентним органом, повинні бути легалізовані.
При розгляді документів іноземних громадян, з'ясовується, за яких умов вони дійсні в Україні. Документи видані уповноваженими органами іноземних держав поділяються на ті, що дійсні за умови засвідчення апостилем компетентним органом іноземної держави, ті, що дійсні за умови легалізації консульською установою України в державi походження документів, ті, що дійсні за умови, якщо видані компетентними органами держав, з якими Україна має дво- чи багатосторонні договори, які містять положення про визнання офіційних документів без додаткового їх засвідчення.

До документів іноземців, осіб без громадянства, які є підставою для реєстрації шлюбу, складених іноземною мовою, обов’язково додається переклад тексту українською мовою, вірність якого засвідчується дипломатичним представництвом або консульською установою України; посольством (консульством) держави, громадянином якої є іноземець (країни постійного поживання особи без громадянства); Міністерством закордонних справ, іншим відповідним органом цієї держави; нотаріусом. Якщо ж до органів державної реєстрації актів цивільного стану подається переклад документів, вірність якого засвідчено згідно із законодавством іноземної держави, у якій їх видано, то він повинен бути легалізований.

Шлюб реєструється у ВДРАЦС після спливу одного місяця від дня подання заяви особами, які бажають укласти шлюб, і приналежність до громадянства іншої держави на цей строк не впливає.

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА

2020-09-11 15:01:00
true




Завантажуємо курси валют від minfin.com.ua






Архив новостей