Що робити, якщо ви незадоволені якістю комунальних послуг?
Що робити, якщо якість комунальних послуг, що надається, залишає бажати кращого?
Постановою Кабінету Міністрів України затверджено порядок № 1145 проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг і послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.
Про що цей Порядок?
Порядок визначає механізм проведення перевірки відповідності якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, водовідведення, поводження з побутовими відходами в частині надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - комунальні послуги) і послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.
Перевірка проводиться з метою оцінки комунальних послуг відповідності основним вимогам до кількості та якості і вжиття заходів до забезпечення надійності та безпеки при наданні комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком.
На кого поширюється дія Порядку 1145?
Дія Порядку поширюється на споживачів комунальних послуг і послуг з управління багатоквартирним будинком, виконавців комунальних послуг та управителів багатоквартирних будинків.
Які права у споживача?
У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач або керуючий багатоквартирного будинку (за дорученням співвласників багатоквартирного будинку в разі прийняття ними відповідного рішення) має право викликати виконавців комунальних послуг (їх представників) для перевірки якості і / або кількості послуг, що надаються.
Споживач має право самостійно звернутися до державних органів за захистом порушених прав щодо якості надання комунальних послуг та / або послуг з управління багатоквартирним будинком.
Куди звертатися?
Для проведення перевірки якості комунальних послуг споживач звертається до виконавця комунальної послуги з претензією про невідповідність кількісних і якісних показників послуг. Звернутися можна за реквізитами, вказаними в квитанції конкретної комунальної служби, або на офіційному сайті комунальної служби. Звернення може бути як письмове, так і усне. При зверненні необхідно вказати свої дані (прізвище, ім'я та по батькові), фактичне місце проживання, а також вказати суть проблеми.
Таке звернення обов'язково фіксується виконавцем комунальної послуги в журналі реєстрації заявок споживачів.
Виконавець комунальної послуги зобов'язаний прибути на виклик споживача в терміни, зазначені в договорі, який був укладений між споживачем і комунальною службою, але не пізніше наступного дня з моменту отримання претензії від споживача.
Відмова споживача в наданні виконавцеві комунальної послуги (його представнику) доступу до житла або до об'єкта, який необхідно перевірити, є підставою для відмови в задоволенні претензії споживача.
Варіант 1: якщо представник комунальної служби приїхав на перевірку:
Якщо під час перевірки було встановлено неякісне надання комунальних послуг - тоді складається АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ. Зразок акту-претензії можна знайти на офіційному сайті: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-п#n98
В акті - претензії необхідно вказати виявлені під час перевірки факти невідповідності якості послуг, що надаються, інформацію про те, коли почалося погіршення якості послуг, що надаються, а також дату і час складання акта. Акт складається у двох примірниках і підписується споживачем та представником комунальної служби. Один примірник залишається у споживача, другий - у представника комунальної служби.
Якщо в результаті перевірки споживач і представник комунальної служби не дійшли згоди щодо наявності (відсутності) факту невідповідності якості надання комунальних послуг умовам або параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, та / або причин виникнення таких порушень або невідповідності, акт-претензія підписується з зауваженнями, які є невід'ємною частиною акта.
Результати перевірки якості надаваних комунальних послуг можна оскаржити в суді.
Варіант 2: якщо представник комунальної служби НЕ приїхав на перевірку:
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги в термін для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем і не менше ніж двома іншими споживачами послуг, які проживають в сусідніх будівлях, або в приміщеннях - у разі, коли послуга надається в багатоквартирному будинку.
Такий акт направляється виконавцю комунальної служби рекомендованим листом.
Після отримання такого акта комунальна служба протягом 5 (п'яти) робочих днів приймає рішення: або задовольнити вимоги, зазначені в акті, або направити споживачеві обґрунтовану письмову відмову.
У разі, якщо комунальна служба не надала відповідь протягом 5 (п'яти) робочих днів, тоді претензії споживача вважаються визнаними комунальною службою.
Період порушення якості надання комунальних послуг вважається припиненим з дати встановлення факту відновлення надання послуг належної якості та / або доведення інформації про це виконавцем комунальної послуги до відома споживача.
Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах: