Блог Права Дарьи Аккерман
Подвійне списання коштів з картки при розрахунку у супермаркеті. Що робити

Подвійне списання коштів з картки при розрахунку у супермаркеті. Що робити

 

Багатьом з нас відома така ситуація, коли при розрахунку у супермаркеті з картки знімається подвійна сума покупки. Причини такої помилки можуть бути досить різні: технічні збої або людський фактор. Але що ж робити покупцю у такому випадку? Розбираємося разом.

Перед тим, як розібрати алгоритм дій покупця, варто пояснити деякі моменти роботи самої системи безготівкових розрахунків. 
Коли касир підсумувала вартість покупки, вона її вносить до терміналу, а термінал робить запит до обслуговуючого її банку щодо списання цієї суми. Обслуговуючий банк терміналу знаходить платіжну систему, а платіжна система в свою чергу "знаходить" банк, який обслуговує картку покупця та робить запить щодо наявності на картці необхідної суми. Якщо грошей достатньо - інформація йде назад по тому ж ланцюжку. Операція на касі підтверджується і відповідна сума блокується на рахунку покупця (врахуйте! не знімається, а саме блокується). 
Згодом, між банками який обслуговує термінал та обслуговує покупця проводяться взаєморозрахунки: банк термінала відправляє звіт про проведені операції, а банк покупця списує кошти з його рахунку та відправляє їх банку термінала. Заключним моментом є коли, банк термінала переводить ці кошти безпосередньо супермаркету. 

Отже, розуміючи роботу системи безготівкових розрахунків, в залежності від часу виявлення повторно списаної суми - покупець вже зможе зорієнтуватись куди звертатись за поверненням коштів.

Отже. Якщо помилково списана сума з картки виявлена відразу, проблему можна вирішити на місці, в супермаркеті. Нагадуємо, поки банк терміналу не відправив звіт про проведені операції - гроші залишаються на картці покупця, просто вони є заблокованими. Сама процедура повернення коштів у такому випадку займає приблизно 10-15 хвилин, є досить простою та швидкою.

Якщо помилкове повторне списання коштів виявлено вами через деякий час, то звертатись потрібно буде вже у банк. Необхідно буде взяти з собою паспорт, ІПН та чек. І за вашою заявою банк почне перевірку. У цьому випадку процес повернення помилково списаних коштів займає приблизно місяць, і це звісно набагато довше, ніж у першому випадку.
В будь-якому випадку і супермаркет, і банк розберуться у виниклій ситуації і гроші вам зрештою повернуть, але радимо вам все ж таки перевіряти свою картку після здійснення покупок (особливо великих) або підключити відповідну послугу смс інформування про транзакцій. Не зайвим буде збереження чеку хоч деякий час (і хоча б лише для вартісних покупок).

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА

 

2020-11-13 11:01:00
true




Завантажуємо курси валют від minfin.com.ua






Архив новостей