Податок на Google
Прийнято законопроєкт № 4184 про «податок на Google» – Закон про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами та вдосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам . Закон, зокрема, зобов’яже інтернет-гігантів, які працюють в Україні, платити податки в український держбюджет, тобто міжнародні компанії, які діють в інформаційному просторі України та заробляють на мережевій рекламі, платитимуть податки в Україні, зокрема ПДВ.
При цьому підкреслюється, що проєкт не стосуватиметься простого користувача соцмереж і пошукових сервісів.
Закон спрямований на:
збільшення доходів держбюджету від ПДВ за рахунок залучення до оподаткування ПДВ нерезидентів, що надають фізичним особам електронні послуги, місце постачання яких розташоване на митній території України.
на створення сприятливих умов ефективного та не обтяжливого адміністрування для бізнесу й держави процедур, пов’язаних зі сплатою податку.
Законом передбачено наступне:
- виключено норму, згідно з якою резиденти при виплаті нерезидентам доходу за виробництво та/або розповсюдження реклами повинні сплачувати податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок;
- включено нерезидентів до переліку осіб, які реєструються платниками ПДВ (за спрощеною процедурою);
- запроваджується оподаткування ПДВ (20%) електронних послуг, що постачаються нерезидентами фізичним особам (крім ФОП-неплатників ПДВ), місце постачання яких розташоване на митній території України;
- визначено перелік електронних послуг, до яких зокрема, але не виключно, належать:
а) постачання електронних примірників, надання доступу до зображень, текстів та інформації, у тому числі, але не виключно, підписка на електронні газети, журнали, книги, надання доступу та/або завантаження фотографій, графічних зображень, відеоматеріалів;
б) надання доступу до баз даних, у тому числі користування пошуковими системами та службами каталогів у мережі Інтернет;
в) постачання електронних примірників (електронно-цифрової інформації) та/або надання доступу до аудіовізуальних творів, відео- та аудіотворів на замовлення, ігор, включаючи постачання послуг з участі в таких іграх, постачання послуг з доступу до телевізійних програм (каналів) чи їх пакетів, крім доступу до телевізійних програм одночасно з їх транслюванням через телевізійну мережу;
г) надання доступу до інформаційних, комерційних, розважальних електронних ресурсів та інших подібних ресурсів, зокрема, але не виключно, розміщених на платформах спільного доступу до інформації чи відеоматеріалів;
ґ) постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, проведення та надання якого не потребує участі людини, у тому числі шляхом надання доступу до віртуальних класів, освітніх ресурсів, у яких учні виконують завдання онлайн, а оцінки виставляються автоматично, без участі людини (або з мінімальною її участю);
д) надання хмарної послуги в частині надання обчислювальних ресурсів, ресурсів зберігання або систем електронних комунікацій за допомогою технологій хмарних обчислень;
е) постачання програмного забезпечення та оновлень до нього, у тому числі електронних примірників, надання доступу до них, а також дистанційне обслуговування програмного забезпечення та електронного обладнання;
є) надання рекламних послуг у мережі Інтернет, мобільних додатках та на інших електронних ресурсах, надання рекламного простору, у тому числі шляхом розміщення банерних рекламних повідомлень на веб-сайтах, веб-сторінках чи веб-порталах
До електронних послуг не відносяться такі операції:
- постачання товарів/послуг, замовлення (бронювання) яких здійснюється через мережу Інтернет, за допомогою мобільних додатків та інших електронних ресурсів, а фактичне постачання здійснюється без використання мережі Інтернет (зокрема, послуги з розміщення, винаймання автомобілів, послуги закладів харчування з постачання продукції, послуги пасажирського транспорту та інші подібні послуги);
- постачання товарів та/або інших послуг, відмінних від електронних послуг, у складі яких є електронні послуги, у разі якщо вартість електронних послуг включена до загальної вартості таких товарів/послуг;
- постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, у разі якщо мережа Інтернет використовується виключно як засіб комунікації між викладачем і слухачем;
- постачання примірників творів у галузі науки, літератури і мистецтва на матеріальних носіях;
- надання консультаційних послуг електронною поштою;
- надання послуг з доступу до мережі Інтернет.
Закон скасовує податок на репатріацію з доходів від реклами, оскільки він стримує розвиток рекламних послуг.
Податок на репатріацію – податок на прибуток від доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України. Як такого терміну «податок на репатріацію» Податковий кодекс не містить, але на практиці, як правило, використовують саме цю назву. Порядок застосування податку на репатріацію в Україні визначено в п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України.
Законопроєкт також визначає поняття "електронні послуги" та уточнює місце їх постачання, крім цього - встановлює особливості реєстрації нерезидента як платника податку, визначає базу оподаткування, строки сплати податку, подання податкової звітності, оскарження рішень контролюючих органів. Крім цього, він передбачає сплату податкового зобов'язання нерезидентом у валюті, спрощену процедуру реєстрації платника ПДВ - нерезидента (може відбуватись в віддаленому режимі).
Також передбачається звільнення нерезидентів від обов'язку реєструвати податкові накладні.
Законопроєкт виключає норму з Податкового кодексу, згідно з якою резиденти при виплаті нерезидентам доходу за виробництво та/або розповсюдження реклами повинні сплачувати податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок.
А також - звільнено від оподаткування ПДВ постачання електронних послуг шляхом надання доступу до електронних освітніх (навчальних) ресурсів в рамках надання освітніх послуг.
Документ включає нерезидентів у перелік осіб, які реєструються платниками ПДВ і встановлює правила визначення місця поставки електронних послуг.
Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:
facebook: facebook.com/blogpravatg/
telegram: t.me/blogprava (https://t.me/joinchat/AAAAAEnMoJNqjWUqOt_cAw)