Блог Права Дарьи Аккерман
Податок на Google

Податок на Google

 

Прийнято законопроєкт № 4184 про «податок на Google» – Закон про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами та вдосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам . Закон, зокрема, зобов’яже інтернет-гігантів, які працюють в Україні, платити податки в український держбюджет, тобто міжнародні компанії, які діють в інформаційному просторі України та заробляють на мережевій рекламі, платитимуть податки в Україні, зокрема ПДВ.

При цьому підкреслюється, що проєкт не стосуватиметься простого користувача соцмереж і пошукових сервісів.

Закон спрямований на:

  • збільшення доходів держбюджету від ПДВ за рахунок залучення до оподаткування ПДВ нерезидентів, що надають фізичним особам електронні послуги, місце постачання яких розташоване на митній території України.

  • на створення сприятливих умов ефективного та не обтяжливого адміністрування для бізнесу й держави процедур, пов’язаних зі сплатою податку.

Законом передбачено наступне:

  • виключено норму, згідно з якою резиденти при виплаті нерезидентам доходу за виробництво та/або розповсюдження реклами повинні сплачувати податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок;
  • включено нерезидентів до переліку осіб, які реєструються платниками ПДВ (за спрощеною процедурою);
  • запроваджується оподаткування ПДВ (20%) електронних послуг, що постачаються нерезидентами фізичним особам (крім ФОП-неплатників ПДВ), місце постачання яких розташоване на митній території України;
  • визначено перелік електронних послуг, до яких зокрема, але не виключно, належать:

а) постачання електронних примірників, надання доступу до зображень, текстів та інформації, у тому числі, але не виключно, підписка на електронні газети, журнали, книги, надання доступу та/або завантаження фотографій, графічних зображень, відеоматеріалів;

б) надання доступу до баз даних, у тому числі користування пошуковими системами та службами каталогів у мережі Інтернет;

в) постачання електронних примірників (електронно-цифрової інформації) та/або надання доступу до аудіовізуальних творів, відео- та аудіотворів на замовлення, ігор, включаючи постачання послуг з участі в таких іграх, постачання послуг з доступу до телевізійних програм (каналів) чи їх пакетів, крім доступу до телевізійних програм одночасно з їх транслюванням через телевізійну мережу;

г) надання доступу до інформаційних, комерційних, розважальних електронних ресурсів та інших подібних ресурсів, зокрема, але не виключно, розміщених на платформах спільного доступу до інформації чи відеоматеріалів;

ґ) постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, проведення та надання якого не потребує участі людини, у тому числі шляхом надання доступу до віртуальних класів, освітніх ресурсів, у яких учні виконують завдання онлайн, а оцінки виставляються автоматично, без участі людини (або з мінімальною її участю);

д) надання хмарної послуги в частині надання обчислювальних ресурсів, ресурсів зберігання або систем електронних комунікацій за допомогою технологій хмарних обчислень;

е) постачання програмного забезпечення та оновлень до нього, у тому числі електронних примірників, надання доступу до них, а також дистанційне обслуговування програмного забезпечення та електронного обладнання;

є) надання рекламних послуг у мережі Інтернет, мобільних додатках та на інших електронних ресурсах, надання рекламного простору, у тому числі шляхом розміщення банерних рекламних повідомлень на веб-сайтах, веб-сторінках чи веб-порталах

До електронних послуг не відносяться такі операції:

- постачання товарів/послуг, замовлення (бронювання) яких здійснюється через мережу Інтернет, за допомогою мобільних додатків та інших електронних ресурсів, а фактичне постачання здійснюється без використання мережі Інтернет (зокрема, послуги з розміщення, винаймання автомобілів, послуги закладів харчування з постачання продукції, послуги пасажирського транспорту та інші подібні послуги);

- постачання товарів та/або інших послуг, відмінних від електронних послуг, у складі яких є електронні послуги, у разі якщо вартість електронних послуг включена до загальної вартості таких товарів/послуг;

- постачання послуг з дистанційного навчання в мережі Інтернет, у разі якщо мережа Інтернет використовується виключно як засіб комунікації між викладачем і слухачем;

- постачання примірників творів у галузі науки, літератури і мистецтва на матеріальних носіях;

- надання консультаційних послуг електронною поштою;

- надання послуг з доступу до мережі Інтернет.

Закон скасовує податок на репатріацію з доходів від реклами, оскільки він стримує розвиток рекламних послуг.

Податок на репатріацію – податок на прибуток від доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України. Як такого терміну «податок на репатріацію» Податковий кодекс не містить, але на практиці, як правило, використовують саме цю назву. Порядок застосування податку на репатріацію в Україні визначено в п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України.

Законопроєкт також визначає поняття "електронні послуги" та уточнює місце їх постачання, крім цього - встановлює особливості реєстрації нерезидента як платника податку, визначає базу оподаткування, строки сплати податку, подання податкової звітності, оскарження рішень контролюючих органів. Крім цього, він передбачає сплату податкового зобов'язання нерезидентом у валюті, спрощену процедуру реєстрації платника ПДВ - нерезидента (може відбуватись в віддаленому режимі).

Також передбачається звільнення нерезидентів від обов'язку реєструвати податкові накладні.

Законопроєкт виключає норму з Податкового кодексу, згідно з якою резиденти при виплаті нерезидентам доходу за виробництво та/або розповсюдження реклами повинні сплачувати податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок.

А також - звільнено від оподаткування ПДВ постачання електронних послуг шляхом надання доступу до електронних освітніх (навчальних) ресурсів в рамках надання освітніх послуг.

Документ включає нерезидентів у перелік осіб, які реєструються платниками ПДВ і встановлює правила визначення місця поставки електронних послуг.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

facebook: facebook.com/blogpravatg/

telegram:  t.me/blogprava (https://t.me/joinchat/AAAAAEnMoJNqjWUqOt_cAw)

 

 

2021-06-09 11:25:00
true
Відео Дня









Архів Новин