Блог права Дар'ї Аккерман
Податки для адвокатів. Що, коли і скільки

Податки для адвокатів. Що, коли і скільки

 

Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» визначено, що адвокатська діяльність – це незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. 

Відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адвокат визначений, як самозайнята особа, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Відповідно до статті 65 Податкового кодексу та Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588, адвокат після отримання свідоцтва повинен стати на облік в територіальних органах державної податкової служби протягом 10 календарних днів. 

Кодексом визначено, що для взяття на облік фізичної особи, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, така особа повинна подати заяву та документи особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем постійного проживання.
А саме, необхідно подати наступні документи:
- заяву за формою 5-ОПП, із зазначенням КВЕДу діяльності;
- копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.

Які податки та збори, повинен сплачувати адвокат:
- 18 % податок на доходи фізичних осіб,
- 22 % ЄСВ (ст. 8 ЗУ «Про збір та облік єдиного соціального внеску»), ЄСВ сплачується незалежно від отримання доходу,
- 1,5 % військовий збір (інші перехідні положення ПКУ).

Окремо слід зазначити, що згідно роз'яснень податкової служби - зобов'язання із сплати ПДФО, військового збору та ЄСВ виникають не з моменту поставлення на облік в податковій, а з моменту отримання свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.

Єдиний внесок, нарахований за календарний квартал адвокати повинні сплачувати до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, що передбачено ст. 9 ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно до пункту 178.6 статті 178 Податкового кодексу, фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Звітнім періодом для самозайнятих осіб - є календарний рік, а отже, податкову декларацію про майновий стан і доходи та звіт щодо сум нарахованого ЄСВ адвокати мають подавати до 1 травня року, наступного за звітним. 
До 1 серпня року, що настає за звітним, адвокат зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій податковій декларації (стаття 179.7 ПКУ).

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВА БЛОГ ПРАВА

 

 

Кікбоксер із Павлограда Гліб Мазур виграв Кубок України
Павлоград
Події Спорт
Кікбоксер із Павлограда Гліб Мазур виграв Кубок України
Кікбоксер із Павлограда Гліб Мазур став переможцем Кубка України з кікбоксингу WAKO. У Хмельницькому він здобув золото у розділі К-1 у ваговій категорії до 63 кг.
decor photo
Небезпечне перевищення швидкості: порушників у Кривому Розі зафіксував TruCam
Кривий Ріг
Життя Події
Небезпечне перевищення швидкості: порушників у Кривому Розі зафіксував TruCam
BMW рухався зі швидкістю 109 км/год, а транспортний засіб Audi — 106 км/год.
decor photo
Незаконна риболовля у Кам’янському: рибпатруль викрив браконьєрів
Кам'янське
Життя Події Кримінал
Незаконна риболовля у Кам’янському: рибпатруль викрив браконьєрів
Державні інспектори Дніпропетровського рибоохоронного патруля виявили три факти незаконного вилову водних біоресурсів.
decor photo
Психотропи на понад 400 тисяч гривень: у Дніпрі обвинувальний акт щодо наркозбувача направили до суду
Дніпро
Життя Події Кримінал
Психотропи на понад 400 тисяч гривень: у Дніпрі обвинувальний акт щодо наркозбувача направили до суду
Чоловік відправив через поштомат в Амур-Нижньодніпровському районі Дніпра поштове відправлення, всередині якого знаходилися сліп-пакети з особливо небезпечною психотропною речовиною PVP.
decor photo
Вдарив 40-річного знайомого по голові металевим предметом: у Кам’янському судитимуть 26-річного чоловіка
Кам'янське
Життя Події Кримінал
Вдарив 40-річного знайомого по голові металевим предметом: у Кам’янському судитимуть 26-річного чоловіка
Обвинувачений під час суперечки вдарив 40-річного знайомого по голові металевим предметом, унаслідок чого тяжко травмував чоловіка.
decor photo
У Дніпрі за позовом прокуратури до власності громади повернуто квартиру вартістю 1,5 млн грн
Дніпро
Життя Події
У Дніпрі за позовом прокуратури до власності громади повернуто квартиру вартістю 1,5 млн грн
Йдеться про квартиру, що входила до комунального житлового фонду та призначалася для пільгових категорій населення, які стояли в черзі на отримання житла.