НАБУ і САП викрили сімох осіб на заволодінні 117 млн грн «Укрзалізниці»
Слідчі НАБУ і САП повідомили про підозру сімом особам, які заволоділи 117 млн грн АТ «Укрзалізниця» під час закупівлі кабелю через злочинну організацію, так званого бек-офісу. Серед підозрюваних колишній заступник директора філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» Олексій Онисимюк та київський підприємець Володимир Котляр.
САП уже обвинувачує Онисимюка в одержанні автомобіля Toyota Camry як неправомірну вигоду.
Про це повідомляє НАБУ.
За даними слідства Володимир Котляр є контролером трьох компаній: «Торговий дім «Український кабель», «ТД «Кабель Центр» і ТОВ «Еней». Котляр є президентом київського футбольного клубу «ХІТ», а його компанія «Еней» – спонсор клубу. Раніше Котляр через ТОВ «Еней» володів ТД «Український кабель», а директор ТД ТД «Кабель Центр» Ігор Борсук, раніше був капітаном ФК «ХІТ».
На фото: Володимир Котляр
У НАБУ розповіли, що у 2021 році керівник першої організованої групи, підприємець, розробив схему, яка передбачала постачання продукції АТ «Укрзалізниця за завищеними цінами. Для цього він вступив у змову з членами іншої організованої групи, до складу якої зокрема входила посадовець УЗ. Діючи як своєрідний «бек-офіс» товариства, члени другої організованої групи неформально контролювали його діяльність та могли за певний відсоток від суми закупівель забезпечити перемогу підконтрольних підприємцю компаній у тендерах УЗ.
У результаті протягом 2021-2023 роках у тендерах УЗ на постачання кабельно-провідникової продукції незаконно перемогли підконтрольні підприємцю компанії. Під час тендерів за сприяння посадовців УЗ ці компанії узгоджували свої дії та у різний спосіб завищували очікувану вартість продукції. Таким чином УЗ уклала договори з трьома підконтрольними підприємствами, які здійснили постачання продукції за цінами, вище ринкових. При цьому самі підприємства продукцію не виробляли, а закуповували через низку фірм-прокладок у виробників, зокрема контрольованих. Саме це і дозволяло штучно збільшувати вартість продукції. Унаслідок реалізації схеми «Укрзалізниця» зазнала збитків на суму 117 млн грн, якими учасники злочину заволоділи та розпорядилися на власний розсуд.