Міжнародна спецоперація «Matador»: Нацполіція спільно з іноземними правоохоронцями ліквідувала діяльність злочинної організації
Операція «Matador» – це перший досвід, коли підрозділи Нацполіції України залучили як повноцінного партнера до оперативної групи (OTF) Європолу. Правоохоронці викрили міжнародну злочинну організацію, до якої входили десятки громадян з різних країн. Відповідно до шахрайської схеми, зловмисники орендували елітні автомобілі на документи підставних осіб. У подальшому авто перепродавали в країни Азії як нові або запчастинами. Заходи з викриття та затримання злочинної організації проводилися одночасно на території Франції, Іспанії, Польщі, Німеччини, Латвії та України.
«Упродовж півтора року поліцейські України та країн ЄС проводили спільні заходи з документування учасників міжнародної злочинної організації, яка діяла на території Європи та «спеціалізувалася» на заволодінні транспортних засобів лізингових компаній на європейському ринку», – повідомив начальник Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції Андрій Рубель.
Для ефективної взаємодії були створені міжнародні оперативні та слідчі групи (OTF та JIT), до яких увійшли співробітники Департаменту стратегічних розслідувань Нацполіції, Головного слідчого управління Національної поліції України, прокурори Офісу Генерального прокурора, правоохоронці жандармерії Французької Республіки, Національної поліції Королівства Іспанія, Республіки Польща, а також Європолу та Євроюсту. Дана операція отримала умовну назву «Matador».
До складу міжнародної злочинної організації входило понад 50 осіб – громадяни України, Франції, Іспанії, Польщі, Литви, рф та інших країн. Вона мала свою ієрархічну структуру, де учасникам кожної відокремленої групи відводилась його власна роль – вербувальники, перевізники, техніки, механіки, координатори тощо.
Відповідно до розробленої злочинної схеми, члени угруповання орендували або брали в лізинг елітні автомобілі на документи підставних громадян. Після офіційного оформлення ділки переправляли транспортні засоби до країн Азії та продавали, як нові.
Співорганізатори постійно знаходились на території ЄС в той час, коли вербувальники підбирали українців серед малозабезпечених або безробітних осіб для виїзду до країн Європи. Вони ж купували для них квитки, забезпечували логістику під час виїзду та знаходили місця для проживання.
Після оформлення автомобілів за підробленими документами «перевізники» доставляли транспортні засоби з місць оренди, як правило аеропортів та вокзалів, до визначеного місця. Надалі ще одна група представників злочинної організації транспортувала їх до пунктів переробки.
Окремою гілкою злочинної групи були особи, відповідальні за технічне забезпечення — так звані «чорні механіки». До їхніх обов’язків входило несанкціоноване вимкнення сигналів GPS, встановлених на транспортних засобах та кустарна заміна номерів і номерних агрегатів. Після зміни ідентифікаційних номерів учасники ще однієї ланки легалізували ці автівки та продавали до країн Азії як нові або по запчастинам.
На даний час правоохоронці задокументували причетність членів злочинної організації до скоєння 36 епізодів незаконного заволодіння елітними авто на території низки країн — Іспанії, Франції, Швейцарії, Бельгії, Німеччини, Австрії, Португалії та Італії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
З 1 червня у Дніпрі зміниться робота автобуса №109К: деталі;
Висів, тримаючись за підвіконня: на Донецькому шосе у Дніпрі чоловік впав з 8-го поверху;