Як оформити найманого працівника у ФОП
Як оформити найманого працівника у ФОПа
Чинним законодавством передбачено можливість здійснення фізичною особою-підприємцем своєї господарської діяльності самостійно та/або за допомогою праці найманих працівників.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками однаковий для всіх роботодавців, у тому числі і для фізичних осіб-підприємців.
Статтею 21 КЗпП України передбачено, що фізичні особи-підприємці мають право укладати трудові договори з найманими працівниками.
Трудовий договір вважається укладеним тільки після того, як його підписали роботодавець і працівник та видано наказ (розпорядження) про прийняття працівника на роботу.
Згідно з ч.3 ст.24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Тобто, фізична особа – підприємець спочатку укладає договір, і до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором - обов’язково подає повідомлення до Державної податкової служби за встановленою формою одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Окремо слід зазначити, що з прийняттям на роботу найманого працівника, фізичній особі-підприємцю доведеться вести всю кадрову документацію щодо працівника.
Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах: