Блог Права Дарьи Аккерман
Інформація щодо умов депозитів та кредитів повинна бути правдивою та повною

Інформація щодо умов депозитів та кредитів повинна бути правдивою та повною

 

З 01.09.2020 запрацювали вимоги, введені Національним банком України  до розкриття банками вичерпної інформації про послуги та їх повну вартість для клієнтів. 

Відтепер на сайтах та у рекламі банків повинна бути правдива, актуальна та достатня інформація про умови депозитів та споживчих кредитів  (їх вартість, витрати клієнта, додаткові послуги, спосіб оплати, санкції та інше).  

Тобто. Усі банки повинні надавати повну інформацію про споживчі кредити та депозити для громадян на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі.
Насамперед банки зобов’язані вказувати реальну річну ставку за кредитом, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, нотаріуса та інше) та їхню вартість для клієнта, строк послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки у випадку прострочення виплат за кредитом, умови дострокового зняття грошей із депозиту та інші. 

Клієнт, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файлі з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги тощо.

А отже, на вебсайтах банків будуть працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Реклама споживчих кредитів та депозитів для громадян не повинна бути складною, завуальованою, ускладнювати сприйняття інформації про послугу. Також у рекламі обов’язково повинні бути вказані основні характеристики послуги: для кредиту – реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту та його строк; для депозиту – річна процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах та на інтернет-банерах.

Ці вимоги стосуються лише реклами конкретних продуктів або послуг для громадян та не стосуються реклами послуг для бізнесу, ФОП і не застосовуються до іміджевої та категорійної реклами банків.

Таким чином, Національний банк відтепер здійснюватиме щоденний моніторинг вебсайтів і реклами банків та контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації. 

Слід зазначити, що за порушення прав споживачів передбачено штрафні санкції від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення (за Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА

 

 

 

2020-10-06 12:10:00
true
Відео Дня









Архів Новин