Блог Права Дарьи Аккерман
Банк самовільно відкрив Вам кредит, щоб списувати платежі за обслуговування карти. Що робити?

Банк самовільно відкрив Вам кредит, щоб списувати платежі за обслуговування карти. Що робити?

Банк самовільно відкрив Вам кредит, щоб списувати платежі за обслуговування карти. Що робити?

 

Це також є одним із самих актуальних питань, які Ви порушуєте у особистих повідомленнях. І за інформацією НБУ, кожна третя скарга споживачів фінансових послуг до Національного банку стосується кредитних відносин із банками.

Однією з поширених проблем щодо вирішення яких звертаються до НБУ є така ситуація.

Клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування складає умовно 20 грн. Упродовж тривалого часу – 2-3 років – він не користувався картою, а потім виявив, що має заборгованість перед банком на суму умовно 20 тис. грн (або й значно більшу).

Справа в тому, що банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб за рахунок нього списувати кошти за обслуговування картки. 
Водночас споживач не підписував із банком кредитного договору, а також не отримував від банку інформації про реальну річну процентну ставку за відкритим кредитом та про платежі у випадку прострочення.

Як вирішити таку ситуацію?
Вам варто спочатку звернутися безпосередньо до банку і вказати на відсутність кредитного договору з установою. Поясніть працівникам банку, що Вам не надавалась інформація про реальну річну процентну ставку, загальну вартість кредиту, платежі у випадку прострочення.
Наголосіть, що вимоги банку про погашення боргу за кредитом є безпідставними, адже банк списав борг та відсотки за рахунок кредиту, на який Ви навіть не погоджувалися.
Упродовж місяця банк має надати вам відповідь. 
Якщо вона Вас не задовольнила, звертайтеся до Національного банку. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – розгляне скаргу і звернеться до банку за поясненнями, якщо Ваші права справді були порушені.
Практика свідчить, що після звернень Національного банку до банків у таких ситуаціях банки переважно погоджуються з аргументами регулятора та споживача і в результаті списують нарахований борг.
Зокрема, у ситуаціях щодо звернень, які надходили до НБУ, регулятор використовував такі аргументи:
- відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку він може списувати платіж за рахунок наявних на рахунку коштів (а не відкриваючи кредит);
- відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку списання платежу за обслуговування карти припиняється, якщо картою не користуються протягом 90 днів;
- споживач не підписував кредитний договір та не давав згоду на встановлення кредитного ліміту, що є вимогою українського законодавства;
- споживач не був ознайомлений із документами, де вказано реальну річну процентну ставку за кредитом, його загальну вартість, платежі у випадку прострочення, що є вимогою українського законодавства.

 

Дар'я Аккерман, адвокат.
Підписуйтесь на мене в соціальних мережах:

БЛОГ ПРАВАБЛОГ ПРАВА

 

 

2020-08-22 11:00:00
true
Відео Дня









Архів Новин